پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112206
استارت دور جديد فتنه گري/استفاده ابزاري ازشهيدان«همت و باکري» توسط خزعلي به کام خاندان هاشمي
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 819

به گزارش جهانبين نيوز به نقل از بولتن نيوز، مهدي خزعلي که اين روزها، علاوه بر کوهپيمايي، جلساتي را نيز در سراي اهل قلم برگزار و در هر برنامه ميهمانان ويژه اي را دعوت مي کند، اين بار به بهانه هفته دفاع مقدس همسران شهيد همت و باکري را در اين جلسه دعوت کرده بود.

همسراني که در فتنه 88 از مواضع همسران شهيد خود فاصله بسياري گرفته بودند و آن روزها آب به آسياب دشمن مي ريختند، اينبار نيز به بهانه دفاع مقدس، هواي شهرت بار ديگر هوايي شان کرد و سعي کردند با سوء استفاده از نام شهدا، نام خود را مطرح کنند.

مهدي خزعلي در وبلاگ شخصي خود، گزارشي از اين نشست داده است و مي نويسد: «همسر شهيد همت با اشاره به قضيه ريش تراشيدن سعيد قاسمي از قول محسن رضايي گفت:"شهيد همت بارها به محسن رضايي گفته بود که اين سعيد قاسمي را رد کن برود، توي جبهه خيلي اذيت مي کند!"»

خزعلي در ادامه مي نويسد: «خانم همت در ادامه گفت: "شهيد همت عاشق هاشمي بود و مي گفت دعا کنيد خداوند هاشمي را براي اين مملکت نگه دارد" يکبار که به مرخصي آمده بود و ما اصفهان بوديم، خطبه هاي نماز جمعه تهران را هاشمي مي خواند و همت با افسوس مي گفت کاش وقت داشتم و به نماز تهران مي رفتم، چقدر رزمنده ها آرزو دارند در نماز هاشمي شرکت کنند" و الان چي از هاشمي ساخته اند!»

اما خزعلي در اين روزهاي حساس، که حواشي زيادي پيرامون خاندان هاشمي رفسنجاني وجود دارد، سعي بر منزه نشان دادن اين خانواده است، اينبار با سوء استفاده از نام شهيدان باکري و همت، قدم در اين راه گذاشته است و با استفاده ابزاري از همسر شهيد همت، بار ديگر سعي دارد هاشمي را تنها ناجي نظام مفدس جمهوري اسلامي معرفي کند!

خاطرم هست روزهاي فتنه88 که همسران شهديان باکري و همت، مواضع ضد و نقيضي مي گرفتند، به ديدار و گفتگو با حاج محمد کوثري فرمانده اسبق لشکر 27 محمد رسول الله رفته بودم.

حرفهاي يک دلير مرد و همرزم شهيدان باکري و همت از زبان خودش شنيدني تر است. وقتي از او درباره اظهارات برخي از همسران شهيد جويا شدم؛

گفت :« همانطور كه مي‌دانيد ما الگو داريم در زندگي بزرگان و معصومين كه همسرانشان جداي از خودشان موضع گرفتند و مواردي را مطرح كرده‌اند. اينكه همسران چنين موضعي ميگيرند چيزي نبوده كه براي اولين بار باشد. حتي نمونه‌هايي است كه حتي در زمان زنده بودن امام حسن و يا حتي بعضي از بزرگان چنين مواضعي روشن شده اما اينها كه در زمان فوت و بعد از سال‌هاست. اينكه همسران چنين موضعي گرفتند چيزي نيست كه بتوان به خود شهدا ربط داد و گفت كه موضع شهدا هم چنين بوده.

چه شهيد همت و چه شهيد حميد باكري به تمام معني ولايت‌مدار بودند و حاضر بودند تمام وجودشان را براي ولايت بگذارند كه اتفاقاً گذاشتند. ما خوشحال نيستيم كه همسران در اين موضع افتادند؛ دوماً هم اينكه صلاح خودشان را خودشان مي‌دانند.

همه سعي كردند كاري كنند كه اين افراد با استدلال و منطق كارشان را جلو ببرند نه با احساسات و تابع كساني شوند كه به هيچ وجه نه دلسوز شهيدان همت و باكري هستند و نه دلسوز اينها؛ بلكه فقط مي خواهند از اينها سوء استفاده كنند. اينها بايد خيلي مواظب باشند كه از آنها سوء استفاده نشود.»

نکته جالبي که حاج محمد کوثري در آن روز بيان کردند، برايم قابل توجه بود و هنوز که حدود 2 سال از آن روزها مي گذرد، براي تازگي دارد:

«اصل قضيه اين است كه اگر مي خواهند شهيد همت را بشناسند و او را ملاك قرار بدهند بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه شهيد همت حداقل 20 و چند سال با خانواده خودشان بودند و با همسرشان چيزي در حدود 2 سال بوده‌اند. اين مساله ريشه دار بودن ولايت و ولايي بودن همت برگرفته از خانواده نسبي ايشان نشان مي دهد و اينطور بوده كه حتي پدر و مادر همت هم در خاطراتشان عنوان مي كنند كه وقتي ما به زيارت كربلا رفتيم محمد ابرهيم در كربلا به دنيا آمد و مادرش مي گويد احساس كردم اين پسر را خدا به ما هديه داده است.

بنده با خانواده و برادران شهيد همت ارتباط داشتم و زماني با برادر ايشان ولي‌الله همت همكار هم بوده ام و شناخت خوبي از آنها دارم و اينكه آنها همچنان در خط مذهب و ولايت هستند و شهيد همت هم برگرفته از همان بوده و خانواده سببي ايشان اينگونه بوده كه در كردستان آشنا شدند و نهايتا به ازدواج انجاميد.

بايد توجه داشت كه حاج همت در اين مدت به دليل وضعيت جنگ و عملياتها زياد نتوانست از نزديك با همسر و بچه هايش نشست و برخاست تنگاتنگي داشته باشد.

اگر همسر ايشان موضعي هم گرفته‌اند بايد دقت كنيم كه اكنون 27 سال و يا دقيقتر 26سال و نيم از شهادت آن بزرگوار مي‌گذرد و بايد بگوييم كه خودشان به اين تصميم و موضع رسيده اند و نميتوانند مواضع خودشان را به شهيد همت نسبت دهند.»

اما در پايان لازم به ذکر است؛ تشکيل اين جلسات از سوي مهدي خزعلي به چه نيت و هدفي برگزار مي گردد و حاميان اين جلسات چه کساني هستند. جلساتي که در آن عمدتا مخالفين نظام در آن گرد هم جمع مي آيند و اينگونه به تشريح گزارش جلسه نيز اقدام مي ورزند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html